headermask image

header image

[B. Sufi Demirtürk] Röportajı

Öncelikle selam Burcu… Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim… Seni ‘ Aseksüller ‘ için açtığın siten ile tanıdık… Bu Türkiye’de bir ilk olmakla birlikte, bir bayan olarak bunu yaparak da dikkat çekmeyi başardın… Bize Aseksüllik hakkında genel bir bilgi verdikten sonra, belirtileri, nedenleri hakkında da genel ve kısa bir bilgi verirsen seviniriz… Okuyucularımızın bilgilenmesi açısından…

Ben teşekkür ederim. Aseksüellik ne yazikki birine "aseksüelim" dediğinizde cevap olarak "hayır değilsin" cevabı almaktır en başta. Ondan sonra şanslıysanız birkaç cümle ile kendinizi açıklama şansı bulursunuz. Hayatı boyunca uzaktan yakından cinsellikle herhangi bir alakası olmayan kişiler için kullanılan bir tabirdir denilebilir. Türkiye`de çok kullanılan bir kelime olduğu için nötroseksualite olarakta tanımlayabiliriz. Bir nedeni olması gerektiğine inanmıyorum, sadece tercih diyip noktalamak en doğrusu olur sanırım.

Yani Aseksüellik bir seçimdir sana göre… Rahatsızlık olarak görmüyorsun…

Size rahatsızlık veren birşeyden mutlu olamazsınız.

Peki bu bir tercihse… Bu tercihi yapmanda ki en büyük etken neydi? Madem bunu bir rahatsızlık olarak görmüyorsun o zaman bu tercihi yapman için nedenlerin olması gerekir… Bilirsin, tercihler neden olmadan veya istemdışı yapılmaz…

Sanırım hep böyleydim. Geriye dönüp baktığımda bir neden sayılabilicek pek birşey göremiyorum. Tercihi yapmam için değil ama devam ettirmem için çok sebebim var diyebilirim. Yaptığım şeyden ciddi anlamda mutluluk duyuyorum. Bir insanda hoşlandığım kısım sadece olduğu kişi olması. Duyguları,düşünceleri,varlığı… Birinin 1000 km uzakta olduğunu düşünün, 10 yılda görmeyeceğinizi. Sizin tercihinizden insanlar için bu çok uzun bir yoldur, bir zamandır. Bu süre içinde öledebilirsiniz. Aseksüel insan için bu süreninde bu yolunda anlamı yoktur. Sevdiği sadece varlığınızdır.

Yani aseksüellik aşka engel değildir… Öyle mi?

Koskoca bir ömrü geçirin, birkez bile aşık olmayın. Hiçbir şey yaşamamış sayılırsınız.

Bu ve bir soru önceki verdiğin cevap gerçekten aşk adına çok yüce cümleler… Tebrik ediyorum seni ama, aşk konusunda da bu eninde sonunda karşına çıkacak bir engel değil mi? İnsan istemeden düşünüyor… Mesela âşık olduğun insan senden bir çocuk sahibi olmak istedi diyelim… Yine çıkıp karşına dikilecek bu tercihin…

Straight tercihi olan birine aşık olmayı, hayatımın geri kalanı için aldığım kararlar açısından pek düşünmüyorum. Tercihi Straight olanın aşık olmaması zaten siteyi kurmaktaki temel prensiplerimden bir tanesiydi. Aseksüellik kendi çevresinde sağlam bir halka oluşturmalıydı. İnsanlar: ‘ Evet, bu kişi aseksüel ben bununla mutlu bir beraberlik yaşayamam! ‘ demeliydi. İşte bunun ilk adımlarını attık Aseksüel Online`da. Çocuk sahibi olmayı şu an düşünmüyorum, ama sitemde aseksüel anlamda evliliği olan bir çift var. Jinekolog yardımıyla labaratuar ortamında çocuk sahibi olmak için para biriktiriyorlar. Tıbbın gelişmesi mutluluk verici.

Bunlar gerçekten ülkemiz adına çok mutluluk verici… İnsanların bu tip tercihlerle barışık yaşaması, birbirlerini anlamaları… Bu, sanal ortamda senin kurduğun site ile mümkün oldu… Seni bu anlam da gerçekten bir kez daha tebrik etmek istiyorum… Ve sormak istiyorum: ” Bu siteyi açmaya nasıl karar verdin? Aniden alınan bir karar mıydı, yoksa uzun bir proje sonunda mı gerçekleşti? ”

Kendimi çok yanlız hissediyordum.Gidebileceğim, derdimi paylaşabileceğim beni anlayabilecek tek bir kimse bile yoktu. Geniş bakış açılarına sahip anlamaya çalışanların bile en son cümleleri "aseksüellik aşkla aşılabilir" oluyordu. Arayış içindeydim, İnternette Aven adı altında David Jay`in kurduğu büyük bir aseksüel iletişim ağı var oraya üye oldum. Birkaç yabancı insanla dertleşmeye başladım. Sonra neden benim ülkemde böyle bir web sitesi yok ki diye kendime söylendim. Benim gibi başka insanlarda olabilirdi. Olmayabilirdi. Bunu siteyi kurmadan asla bilemeyecektim. Eğer kimse üye olmasaydı siteyi kapatmayı planlıyordum. 2 ay gibi kısa bir sürede 23 kişi üye oldu. Bu sayıya dışarıdan katılan bir 10 kişi daha var.

Üyelerden gelen tepkiler muhakkak ki iyi yöndedir… Çünkü bu tercihi seçenler için buluşma noktası niteliği taşıyor siten… Peki, kötü tepkiler aldın mı hiç?  Bu sitenin varlığından rahatsız olanlar var mı?

Çok olumlu tepkiler alıyorum. Siteyi ilk kurduğumda bu tepkileri ölçmek için bir ziyaretçi defteri oluşturmuştuk. Sadece bir kişi çıkıp kıyameti kopardı şu an kendisi en yakın arkadaşlarımdan ve destekçilerimden bir tanesidir. Bütün gün boyunca outlook sesi ile inledi evim, yaklaşık bir 5 saat kadar aralıksız mailleştik. Aseksüelliğin gizeminin koruması gerektiğini savunuyordu, eğer böyle bir site varolursa insanların bize güvenmeyeceğini birşeyleri örtbas ettiğimizi sanacaklarını söyledi. Ona internette aseksüellikle ilgili bulduğum saçma sapan metinleri yolladım. Aseksüellik bir gizemden çok bir savunma mekanizması haline gelmişti. Sonra oda gerçekten sahip çıkmak zorunda olduğumuzu anladı. Aseksüellik gizemini değil ,değerini korumalıydı.

Evet, bu konuda ben de sana katılıyorum… Çok dikbaşlı bir duruş sergiliyorsunuz bu konu da… Bazı çevreler cinsel tercihler etrafında dahi toplanıp ” azınlık edebiyatı ” yaparak halkın bu tercihleri yanlış tanımasına sebebiyet verebiliyorlar… Bu tip tercihlere insanların ” anarşik oluşumlar ” gözüyle bakmasına sebep oluyorlar açıkçası… Peki, sen aseksüelliği sürekli olarak sitende insanlara anlatmayı, bu tercihi seçenleri toplamayı mı düşünüyorsun? Yoksa bir teklif gelse, bir TV kanalından program ya da bir gazeteden köşe yazarlığı… Ne düşünürsün?

Eğer amaç daha çok aseksüel insana ulaşmaksa şu an sizinlede yaptığım türden görüşmelere her zaman açığım. Ama ekranda arkasında birçok kişi oturan birbiri ile kavga eden insanları görünce genelde çok gülüyorum. Orda olmak istemem açıkcası. Siteme her meslekten insan geliyor normal olarak, mesleği televizyonculukla ilgili bir arkadaşımız üye olduğu zaman bu konudaki tüm yetkiyi ona vermeyi düşünüyorum. Şu an yazar olan bir arkadaşımız daha var aslında. Yani şunu söylemeye çalışıyorum. Yalnız değilim. Ben yokum biz varız. Zamanla daha da şekillenecek birçok planımız.

Sevgili Burcu ben de elimden geldiğince sizlerleyim… Hatırı sayılır bir kitlesi olan ‘Paranteziçi Hayatlar’ ile eğer bir katkım olmuşsa bu söyleşi ile sizlere ne mutlu bana… Belli ki ilerde senin adını daha çok yerde duyacağız… Milliyet blog’da vermiştin ilk röportajını yanlış hatırlamıyorsam…. İkincisi de bana nasip oldu… Umarım daha çok insana ulaşırsın, daha çok kitleye hitap edebileceğin yerler de… Biz de ‘ ikinci röportajını bize vermişti ‘ der seninle gurur duyarız… İstersen toparlayalım yavaş yavaş… Buradan söylemek istediğin başka birşey ya da birilerine mesajın varsa alalım… Aseksüellik, siten ya da başka birşey ile ilgili…

Çok teşekkür ediyorum desteğiniz için ilk röportajimdan daha rahattim sizinle konuşurken. Son olarak söylemek istediğim şey aseksüellikle ilgili değil, yaşama dair bir cümle olacak. Sadece bir hayatınız var, onu da kendinizi nasıl seviyorsanız öyle yaşayın lütfen.

www.aseksuel.com

52 Yorum Var

  1. BU RÖPORTAJDA İYİ AMA ŞU SÖZLER BİR ÇOK KÖR ZİHNİYETE EN KISA ZAMANDA ULAŞTIRILMALI DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

    “Sevgisiz ve saygısız, tek tarafın istediği doğrultusunda kurulan, kadınları sadece cinsel obje veya çoğalma aracı olarak gören zihniyetlerin kurduğu yuvalar bugün insanlığın en önemli ayıplarından bir tanesidir. Bugün sadece Aseksüel Online’daki kadınlar için değil bu ülkede yaşayan tüm kadınlar için kadın haklarını daha çok duymak istediğimiz günlerin içindeyiz. Eğer sesimizi duyurmak istiyorsak birleşip sesimiz kalmayana kadar bağırmak da zorundayız. Bugün Türkiye 2002 yılında kabul edilmiş Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesiyle, CEDAW İhtiyari Protokolü’ne taraf olan 48. ülke konumunda. Bu protokol Uluslararası İnsan Hakları Sözleşmeleri ve İnsan Haklarına ilişkin diğer uluslararası belgelerin cinsiyete dayalı ayrımcılığı yasakladığını hatırlatarak uygulamaya geçirilmiştir. Bugün hukuken bir erkeğin bir kadından üstün olduğu tek kanun yoktur. Bir erkeğin beraber olmak istediği kadın kadar, kadın da o erkekle aynı duyguyu paylaşmak zorunda. Kimse zorla dayatılan kaderini yaşamak zorunda değil. Burası gelenek görenek ülkesi değil demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti!”

    TEŞEKKÜRLER BURCU SUFİ!!!

    1. MERVE Yazmış December 23rd, 2008
  2. CEDAW’DAN gectim 23 kişiyi 7 ay gibi kısa bir sürede 290 kişiye çıkarmak ne demek
    ben bu kızı sadece tebrik ederim

    bir işi doğru kişi yapıyorsa her zaman başarıya ulaşır ne kadar çocuksu bulunsada ben bu kızı aşkın en saf hallerinden biri olarak görüyorum

    hülya avşara programın en az yarısında ölen sevgilisini anlattı bir ara konu dağıldı sonra tekrar o adama geldi başkaları bizim mutsuzluğumuzu yaşamasın diye aseksüel online’ı kurdum dedi

    böyle sevilsem daha ne isterdim

    kız arkadaşım benim ölümümün ardından böyle bir web sitesi kuracak her yaptığı işte beni anacak

    daha ne ister insan

    Sanırım bu arkadaşla röportajı çok başında yapmışsınız. Genç gazetecilik budur işte.

    2. Can Yazmış December 23rd, 2008
  3. Ne yaptığını bilen kadın gibisi yoktur heleki bu kadın aşıksa gücüne hiçbir dünya kuvveti engel olamaz. Bugün Taraf Gazetesinde yayınlanan haber sadece aseksüel kadınların değil tüm türkiyedeki kadınların sesidir. Burcu Sufi arkadaşımızı yüreği için tebrik ediyorum. Bu röportajı kayda değer gören modern görüşlü beyefendiyide burdan rüm saygımla selam ederim.

    Uçansüpürge’den Berrak

    3. BERRAK Yazmış December 23rd, 2008
  4. Tüm dünyada geçerliliğini koruyan bir tercihin Türkiye’ye bunca yıldan sonra gelmesi sevindirici bir gelişme. Getiren isimde kültürlü,modern ve herşeyden önemlisi bir bayan olunca saygıyla açılıyor tabiki tüm kapılar.
    Kadınların gücüne hiçbirşey duramaz.

    “Uçansüpürge” den sevgilerle…

    4. Zehra Yazmış December 23rd, 2008
  5. Taraf gazetesinin haberine göre CEDAW İhtiyari Protokolü’nün ülkemizde ne olduğunu bilen kadınların olması ve onlardan birinin aseksüel olması bence çok anlamlı.
    Sizide böyle bir röportaj yaptığınız için tebrik ederim.
    BİZİM ÜLKEMİZDE:
    HER ZAMAN GÖRDÜĞÜMÜZ MAGAZİN
    NE OLDUĞUNU BİLMEDİĞİMİZ KÜLTÜRDÜR

    saygılar…

    5. CEM Yazmış December 23rd, 2008
  6. BURCU SUFİ DEMİRTÜRK GERÇEĞİ…
    BUYRUN…

    Hakkında yazılan birçok şeyi okuduktan ve Hülya Avşar Stüdyosunu izledikten sonraki yorumlarımı yazıyorum. Bakalım Sufi arkadaşımız neler demiş.

    1. “Kadın-erkek ilişkilerinden hoşlanan biriyim”
    Bende hatta çoğu insanda ne tesadüf ama ben aseksüel değilim.Bence sende değilsin.Doğanı inkar ediyorsun.

    2. “Erkek arkadaşımla doktora gittik. Fizyolojim normal çıktı bunun üzerine psiktriatriste gittik.Bazı tanımlamalar fazla geldi.Kendimi zor attım.”

    Bastırmak. Kafana bitirmek. Kabullenememek. Alıştığı düzeni bozamamak bunun adı. Yani kendiside aslında doktorun tavsiyelerinin işe yaracağını biliyordu.

    3.”Birçok insan ailemin aseksüelliğimi nasıl karşıladığını soruyor. Ben evden içeri girdiğimde annemin bebeğiyim, genelde sağlığım üzerine konuşuyoruz.”

    Eyvah eyvah hala 10 yaşındayız. Sanırım annemizin kucağında oyuncaklarımızla oynamayı hala bırakamadık.Bu cümlelerin altında aseksüel kalmasının temeli yatıyor. Çevresinde sürekli şımartan her dediği yapılan biri olmuş. Büyümeyi reddediyor. Aseksüelite sığındığı bir kapı sanki burda.

    4. “Sanırım hep böyleydim. Geriye dönüp baktığımda bir neden sayılabilicek pek birşey göremiyorum. Tercihi yapmam için değil ama devam ettirmem için çok sebebim var diyebilirim. Yaptığım şeyden ciddi anlamda mutluluk duyuyorum. Bir insanda hoşlandığım kısım sadece olduğu kişi olması. Duyguları,düşünceleri,varlığı… Birinin 1000 km uzakta olduğunu düşünün, 10 yılda görmeyeceğinizi. Sizin tercihinizden insanlar için bu çok uzun bir yoldur, bir zamandır. Bu süre içinde öledebilirsiniz. Aseksüel insan için bu süreninde bu yolunda anlamı yoktur. Sevdiği sadece varlığınızdır.”

    Aseksüellerin lideri olmaya hep devam edeceğim. Sevgilim öldü bu yüzden zaten kimseyi sevmeyeceğim. Ne kadar uzakta olursa olsun onu seviyorum temalı bir aseksüelite tanımı.

    5.”Ne yazık ki cinselliği ülkesinde sadece yaşlı bir jinekologun görüşlerine dayatan veya cinselliği en ücra köşesine kadar anlatmayı sağlıklı cinsel yaşam sanan bir yazarın kabul gördüğü bir ülkenin bireyleriyiz”

    Haydar Dümen ve Ayşe Arman’a bayılıyorum!! Bu türden cinsel yaşamlara aslında nötr değilim gayet sinirim.

    6. SERHAT TUNCER Yazmış December 23rd, 2008
  7. Hakkında yazılan tüm yorumları okudum ben bu kızın. Sadece bu sitede değil diğer yazılar,röportajlar vs. Aseksüel bir bayandan çok çocuk ruhlu büyümeyen biri gibi. Şaka gibi biri bu kız bu çocuk hali aseksüeliteyi trend haline getirdi ya ne diyim ben size Türkiye ne diyim…
    Aseksüel değil çocuk bu be çocuk!!!

    7. greenHELL Yazmış December 23rd, 2008
  8. bir kere o saçı topla!! öyle daha güzelsin!!

    8. Symphony Yazmış December 23rd, 2008
  9. hepimiz aseksüeliz.. alkışlayamıyorum ellerimi seviyorum ama katılıyorum destekliyorum.. bravo , gurur duydum..

    9. Happy Yazmış December 23rd, 2008
  10. Vay aaaanaam :))
    bu özpınar eğer tahmin ettiğim kişiyse burcu sufi hiçbir zaman mühendis olamayacak.

    10. Burak Yazmış December 23rd, 2008
  11. Mr OZPINAR ;

    burcu ile hiç karşılaştınızmı? onunla 1 kahve içmişliğiniz varmı? bir kere bile amaçsızca veya maçlı bir şekilde herhangi birşeyden konuştunuzmu?

    nasıl bir insanı tanımadan onun ailesi tarafından şımartılmış sosyote bir çocuk olduğuna karar veriyorsunuz. üslubunuzu tartışmak bile istemiyorum. hatta aseksüelliğe söylediğiniz herşey senin terazinin ağırlık küpleridir. ama o teraziye burcu’yu koyduğunuzda ellerinize ve gözlerinize daha çok dikkat etmelisiniz. eğer onunla bir kere bile konuşsanız anlarsınki burcu aslında çok içten sıcak ve hayatın gerçeklerinin farkında olan bir insan. ama siz sadece 1 sayfa röpörtajdan maşallah soyağacını çıkarıyorsunuz.

    biraz daha sağduyu lütfen…

    11. raistlin Yazmış December 23rd, 2008
  12. Sayın Mr. Ozpınar! Arkadaşımıza ettiğiniz hakaret için sizi kınıyorum. Kendisini tanımadan yaptığınız yorum sizin yapınızı ortaya koyuyor zaten. Burcu’nun yaptığı işin ne kadar önemli olduğunu umarım bir gün anlarsınız. Sizin ve bazı kişilerin dünya üzerinde binlerce insana rahatsız, psikolojik sorunlu gibi muamele etmeniz çok üzücü. Bizler gayet normal insanlarız. Psikolojik yardım gibi şeylere ihtiyacımız yok. Üstelik bunu doktorlar onaylıyor.

    Bazı arkadaşlar da konuyu dini yönden incelemiş. Nedense her olayı, dini kullanarak tartışmaya pek meraklıdır insanlar. Halbuki dini açıdan bunun bir sorun oluşturduğunu zannetmiyorum. Çünkü Allah’ın hiçbir sözüne karşı çıkmıyoruz. Eğer söz konusu olan aile yapısı ve çoğalma ise biz aile kurmayı ve çocuk sahibi olmayı istiyoruz.

    Kimsenin bizimle ilgili önyargılı düşüncelerini saygısızca belirtmemesini rica ediyorum. Bazı arkadaşlarımız bu şekildeki yorumlardan dolayı biraz sert tepkiler vermiş. Onları da anlayışla karşılayın. Çünkü sizin için basit bir kelime olan rahatsızlık bile bizi derinden incitir. Hakaretlere verilen tepkiyi siz düşünün artık.

    Hoşçakalın.

    12. Eflatun Yazmış December 23rd, 2008
  13. aseksüel insan hayatında hiç seks yapmamış insan demek değildir bence.daha önce yaşamış ama bunun kendisine mutsuzluklar getirmesi üzerine hayatından seksi çıkarmış, geri kalan yaşamını aseksüel geçiren çok insan var.
    tercihimin artık hayatımda cinsellik olmayacağı üzerine aseksüel kavramını googleda araştırırken tesadüfen bu siteyi buldum.üye oldum hemen.kimse yok gibiydi başta.ben yazınca hemen cevaplar gelmeye başladı.

    burcu bizi biraraya getirdiğin için sana ne kadar teşekkür etsem az.hayatımızı kolaylaştırdın.bizi yalnızlıktan kurtardın.birbirimizi anlayabiliyoruz şimdi.tek tek değil bi bütünüz artık sayende.

    evet,aşık olacağımız insanın da kendimiz gibi aseksüel olmasını istiyoruz.biz sadece aşkımız hayatta ve ruhlarımız birlikte olduğu için mutluluk duyuyoruz.cinsel bi beklenti olmadan…

    çocuk sahibi olmak için birçok yöntem var. modern tıp gelişti.bizler de çocuk sahibi olmayı çok istiyoruz.ancak elbette hepimizin bunun üzerine planları var,merak etmeyin.

    bu arada sayın cihan tekin,röportajınız çok başarılı olmuş teşekkürler.

    SİMAY BULUT

    13. siyahkelebek Yazmış December 23rd, 2008
  14. Biraz uzun belkide kırıcı bir coment olacak ama Burcu Sufi denen bu arkadaşımıza hiçbir konuda katılmıyorum.Halinden tipinden entel dantel bir ailenin sürekli şımartılmış hiçbir isteği tartışılmadan yapılmış çocuğu olduğu çok açık.Gücünü bu şımarıklığı sürdürdüğü ailesinden alıyor bence.ASEKSÜELİTE MANTIKLI BİRŞEY DEĞİLDİR! kişiye zarar verir,sinirlendirir,erken yaşlandırır,hayattan koparır her daim bunalıma sokar.Aseksüellik marifet değildir bunun için bir site açmaya gerek yoktur,psikolojik yardım gereklidir.Başka bir röportajında Burcu Sufi aseksüelliğin tedaviyi istememe durumunda bir tercih olduğunu söyledi.Yani bir tedavisi olduğunu kendide biliyor.Birde birşeyi 40 kere söylerseniz olur diye bir söz vardır.Bu insanlar yani aseksüel online daki üyelerden bahsediyorum.Kendilerini kapamış bastırmışlar,bence ölmekle eşdeğer kimse kusura bakmasın.
    Burcu Sufi arkadaşımız neye lider olduğunu birkaç kez daha düşünmeli.Hem kendi için hem başkaları için.

    HAYAT ŞIMARIKLIK DEĞİLDİR!!

    14. Mr OZPINAR Yazmış December 23rd, 2008
  15. dünya değişiyor

    15. hh Yazmış December 23rd, 2008
  16. çok doğru bir söze imza atmış arkadaş,herkes kendisini sevdiği gibi yaşamalı,aseksüel değilim bir arkadaşımın aseksüel olduğunu söylmesini üzerine googleda aseksüel kelimesini ararken buraya ulaştım,insanlar aseksüellikle mutlu yaşayabiliyorlarsa bu çok özel birşeymiş gibi geliyor kulağa.
    olmak isterdim,keşke oladabilseydim.

    16. xyz Yazmış December 23rd, 2008
  17. Dünya değişiyor,önüne geçilmiyor o kadar çok azınlığız olduki biz çoklar ne diyeceğimizi bilemiyoruz artık.Bir insan neden sevişmek istemez bu insanlar nedir nerelidir ne gariptir.Dünyanın en güzel şeyidir sex,ne diye tersine bastırırki insan kendini.

    17. november Yazmış December 23rd, 2008
  18. tebrik ederim:)) ben bu page’e hep gircem .puhahahaha:)) keşke parantez içinde anlamınıda yazsaydı…:)allahım ya türkçeyi unutcaz nerdeyse.

    18. hilal Yazmış December 23rd, 2008
  19. İnsanlar eskiden aseksüel olduklarını söylemek zorunda kalmıyorlardı.Evlenmezlerdi kimse onlara birşey demezdi.Şimdi yeni gençlik bunu savunmak zorunda kalıyorsa birşeyler mutlaka ters gidiyor demektir.Yazıdan okuduğum kadarıyla Burcu hanım aseksüellik gizemini değil değerini korumalı derken bunu kastediyor,bir savunma mekanizması olmasından şikayetçi anladığım kadarıyla.Ben en son m.jacksonun kendini aseksüel olduğunu itiraf etmesine şahit oldum mesela.Tüylerim diken diken oldu,çocuk tacizciliği yapan birisi kendine bu sıfatı ekleyebildi.Gerçek hayatta aseksüel bir arkadaşım var,onla kıyaslayınca ben bile sinirlendim.Gerçek aseksüeller bunu bir sorun olarak değil bunu bir yaşam felsefesi olarak gören insanlar.Bu insanlar aseksüelliğe sahip çıkmaya karar vermişler,çok güzel.Burcu hanımı burdan bir kere daha tebrik ediyorum,yolu şansı açık olsun…

    19. m.sezgin Yazmış December 23rd, 2008
  20. sizi rahatsız eden birşeyden dolayı mutlu olamazsınız,daha iyi bir slogan olamazdı tebrik ediyorum.

    20. Happy Yazmış December 23rd, 2008
  21. Bence çok şey kaçırıyorlar

    21. Jacq Yazmış December 23rd, 2008
  22. Aseksüellik bu satırlarda tanıştığım birşey oldu. Bu bakımdan Cihan’a teşekkürler.
    Önce şaşırdım ama okudukça, gördükçe bunun oldukça doğal bir duruş olduğunu anladım. Yorumlar yapılırken tartışmalar olmuş, aslında konunun anlaşılması bakımından iyi ki olmuş. İnsanların kendilerini anlatırken tartışmalara girmesi, karşı tarafların akıllarındaki soru işaretlerinin cevaplanmasına vesile olur. Bu konuda aseksüel arkadaşlara bir tavsiyem olacak; eğer biz de burada varız demek istiyorlarsa 5N 1K onlar için iyi bir adres olacaktır…

    22. Okan Yüksel Yazmış December 23rd, 2008
  23. çok etkilendim demek sevişmeden yaşayabilen insanlar var

    23. albert Yazmış December 23rd, 2008
  24. sen de funny sin dişi üsto

    24. Sezgin CAFRI Yazmış December 23rd, 2008
  25. herkez işine bakmalı dediğim olay bu işte vampir.. guzel yazmışın..

    25. hobbit Yazmış December 23rd, 2008
  26. bu durum hormonlarla alakali olabilecegi gibi psikolojik travmalar sebebi de ortaya cikabilir ya da kisinin tercihi de olabilir (hatta belki ikisi ucu bi arada da olabilir). bu kisiler cinsel olarak bir aclik ihtiyac duymaz, hatta cinsellikle ilintili her konu onlara mide kaldirici gelebilir.* bu kisiler romantik hislere kapilabilirler (kapilmaya da bilirler) en guzeli bu insanlari kendi hallerine birakmaktir. tarih boyunca aseksuel insanlar hep olmustur ama onlara ya escinsel ya evde kalmis denmistir. ayip, yazik ve de gunahtir; kimseye zararlari yoktur bu insanlarin, hatta kendi kendine yetebilmenin en guzel ornekleridirler

    26. Vampir Yazmış December 23rd, 2008
  27. pouahahah yere yapıştım:DDDDDDDD
    Üsto çok funny sin beeee:D

    27. feryal Yazmış December 23rd, 2008
  28. ben bamya yemeğini çok severim ama bir çok kişi sevmez.. niye çünkü bir tercihtır ve önemli ya da önemsiz bir sebebi vardır.. aseksuellikte aynen boyle bişey.. tercih.. ben sevişmeyecem diyorsun o kadar basit bişey aslında.. kimsenın de karışmaya, kotu birşey soylemeye yada dalga gecmeye hakkı yoktur.. herkez işine bakmalı.. çok guzel roportaj olmuş tebrikler..

    28. hobbit Yazmış December 23rd, 2008
  29. Ben de bu “PAGE” de “INTERVIEW” yapan friend e çok kızdım. Maybe sizin comment lerinizi onaylamasaydı ingilizcemiz okadar gelismicek ve herkesin anlayabileceği şeyler görecektik bu “PAGE”de… Ayrıca bu kavga da çıkmayacaktı :D

    29. Sezgin CAFRI Yazmış December 23rd, 2008
  30. Merhaba ben aseksuel.com moderatorlerinden biriyim.Bir aseksüel olarak Merve arkadaşımızın bu yorumları biraz gençliğinin heyecanı olarak dışa vurdu.Sizleri sapık olarak görmüyoruz,düşündüğünüzün aksine saygı duyuyoruz.Bizimde annelerimiz babalarımız kardeşlerimiz heteraseksüel.Sizdende aynı saygıyı görmek istiyoruz.Burcu`nun son cümlesi gibi birkez bir yaşam şansımız var ve biz bunu böyle yaşamak istiyoruz.
    Rahatsız kelimesi inanın bazen çok tahrik edici olabiliyor.Birbirimize karşı lütfen daha yapıcı olalım.

    30. eth@n Yazmış December 23rd, 2008
  31. Hayır merve hanım… Ben gayet medeniyim… Nereden saldıracağınızı şaşırdınız… Röportajı gazeteci kimliğimle yaptım, yorumumu da sade bir okur olarak… Bu benim en doğal hakkım… Bakın röportajı yaparken gayet objektifim… Hiçbir fikir belirtmedim sadece Burcu hanımın düşüncelerini öne çıkardım…

    Ama aseksüel düşünce savunucusu olarak cinselliği yaşamayı tercih edenlerin topunu birden SAPIK ilan etmeniz size yakışakalmaz… Gerçek bir aseksüelde bunu yapmaz… Asıl siz ASEKSÜELLİKTEN VE SAYGIDAN BİHABERSİNİZ…

    31. Cihan Yazmış December 23rd, 2008
  32. interviewi yapan biri olarak lafa atlamanız tamamen acemice oldu.gazetecilikten bir habersiniz sanırım.

    32. Merve Kervancı Yazmış December 23rd, 2008
  33. Tam isabet oldu Merve hanım… İşte bu sayfaya girmemek bir tercihtir… Saygı duyuyorum… Ama bu sayfaya girenleri ” günde on posta mastürbasyon yapan insanlar olarak görürseniz bu rahatsızlıktır”… Seçiminize saygı duyuyor ve iyi günler diliyorum bu sayfa dışındaki yaşantınızda…

    33. Cihan Yazmış December 23rd, 2008
  34. aseksüeliteyi tercih eden insanın sizin normalinizi sevmesini bekleyemezsiniz.herkes yazdigina dikkat etsin.gocunucaksa yazmasın mümkünse.bir heteraseksüelle tartışmayı anlamsız buluyorum şu noktada.bu page a bir daha girmeyi düşünmüyorum.İyi çalışmalar iyi günler.

    34. Merve Kervancı Yazmış December 23rd, 2008
  35. Sevgili arkadaşlar müsadenizle röportajı yapan kişi olarak iki cümle de ben eklemek istiyorum… Öncelikle tebrik eden arkadaşlara çok teşekkürler ediyorum… Ve konu hakkındaki kişisel görüşlerimi paylaşmak istiyorum…

    Aseksüellik bence de bir rahatsızlıktır… Tabiiki sevişmemek bir tercihtir… Kimse size zorla ” sevişeceksin!” diye diretemez… Bu tercihe çok büyük saygı duyarım… Ama ” rahatsızlık ” diye tabir ettiğimiz olay bence ” tiksinme ” noktasında devreye giriyor… Cinsel ilişkiden tiksinme, ve cinsel ilişkiye girenlerden tiksinme noktasında bu bir rahatsızlıktır başka birşey değil… Tabiiki siz cinselliği sevmeyebilir ve yaşamayabilirsiniz.. Bu sizin tercihinizdir… Ama cinsel ilişkiyi yaşayanları ” günde on posta hormon boşaltan insanlar ” olarak görmeye başlamışsanız işte rahatsızlık baş gösteriyor demektir… Ama tiksinme durumu yoksa ve sadece ” sevişmemek ” olarak bu tercih kullanılıyorsa ne ala…

    Buna çok saygı duyuyorum… Herkesin özgür olduğunu düşünüyorum… Bunu bir rahatsızlık olarak görsem de bu röportajı burcu ile gerçekleştirmekten çok büyük keyif aldım… Arkadaşlar lütfen sakin tartışalım… Her beyin bir fikirdir… Birbirimize hakaret etmeyelim… Bakın, ” karşıt görüşlere izin vermiyor ” fikrine kapılmayın diye tüm yorumları elimden geldiğince olduğu gibi ellemeden yayına sokuyorum… Ama saygı ve sevgi çerçevesi içinde fikirlerimizi tartışalım..Lütfen…

    35. Cihan Yazmış December 23rd, 2008
  36. Bir doktor olarak Leyla Hanıma şu konuda katılıyorum,cinsellik doğal bir gereksinimdir bu gereksinimi kestiğiniz zaman psikolojik anlamda zor durumlar ortaya çıkarır.Zamanla aşılabilir tabi bu anksiyete durumuda.Aseksüelseniz, ya vucudunuzdaki hormon salınımında bir dengesizlik vardır yada siz ben aseksüelim diye diye bunu kendinize kabullendirmişsinizdir.Beyin vucuddaki en önemli organdir,siz kendinize 2 kere aseksüelim deseniz 3.de bu gerçek olur.Burcu arkadaşımız şu an hayatı boyunca cinselliği en verimli şekilde yaşayacak yaşta.Şu an çıkıp aseksüelim diyorsa,gerçekten aseksüeldir.Tıp kişiyi mutlu olduğu şeyden dolayı hasta yapmaz.Mutluluk sağlıktır.İyi günler,diliyorum.

    36. Metin Arioğlu Yazmış December 23rd, 2008
  37. sayın gtukel benim fikrimde bu ve ben bu tür cinsel düşünceleri sağlık sorunu olarak görüyorum. ama asla dışlamam ve hakaret etmem. saygı duyarım. ama karşılığındada benim fikrimiede saygı duyulmasını beklerim. bu benim en doğal hakkımdır. lütfen yorumumu inceleyin ve içinde en ufak bir hakaret yada aşağılama varmı kontrol edin. ne burcu hanıma karşı nede aseksüellere karşı. ama merve hanımın GÜNDE 10 KERE HORMON BOŞALTIMI YAPAN İNSANLAR YORUM YAZAR OLMUŞ gibi çirkin bir üslubunu kınıyorum. Tabiki hepiniz insanız ve fikirlerimiz var. hepimiz birbirimize saygı duymak zorundayız. ama merve hanımın yaptığı özgüven filan değil direkt olarak KABALIK VE UKALALIK. merve hanımdan bir özür bekliyorum hepsi bu saygılar

    37. leyla Yazmış December 23rd, 2008
  38. Dini açıdan aseksüelliğin kötü birşey olduğunu düşünmüyorum,evlenin kelimesi bir farz değildir.Ki burcu arkadaşım kendi gibi birisiyle böyle bir birliktelik yaşamak istiyor gibi.Aşka dair çok güzel cümleler söylemiş.Çok alaksız olacak belki ama hristiyanlık dininde rahiple rahibeler vardır.Hayatları boyunca sex yapamzlar.Bu tür duygular doğuştan gelebileceği gibi ne yazıkki zamanla bastırılabilirde.
    Güzel çalışma
    Tebrikler

    38. şevval Yazmış December 23rd, 2008
  39. Bu kadar dar açılardan bakmayalım birbirimize,hr iki tarafta öyle mutluysa bırakalım öyle kalsınlar.Herkesin hayatı farklıdır.Bir bütün olucaz diye birşey yok.Dünyada aseksüel insanlar hep olmuştur,aseksüellik yeni birşey değildir.

    Yerçekimi kanununu bulan ünlü bilim adamı Isaac Newton bütün hayatı boyunca hiç seks yapmadı.

    İngiliz komedyen ve yazar Stephen Fry uzun yıllar boyunca aseksüel bir yaşam sürdü ve bu yönünü çekinmeden dile getirdi.

    Pop yıldızı Cliff Richard modern çağın ünlü aseksüellerinden biriydi. Richard seçiminin bu yönde olduğunu açıkça söylemişti.

    20. yüzyılın en tanınmış politik düşünürlerinden Simone Weil bütün hayatı boyunca cinselliğe hayır demesiyle de tanındı.

    Şair ve romancı Stevie Smith hayatında cinselliğe yer vermedi, seks yerine derin bir dostluğu her zaman tercih ettiğini dile getiren Smith bunun en doğrusu olduğunu da açıkça savunan bir isimdi.

    20 binden fazla çalışmaya imza atan Paul Erdos en üretken matematikçilerden biri olarak tarihe geçmişti. Macar asıllı olan Erdos’un hayatında hiç cinsellik olmadı.

    Barcelona’daki dünyaca ünlü eşsiz yapı, Sagrada Familia ile tanınan ünlü İspanyol mimar Antonio Gaudi sekssiz bir yaşam sürdü.

    Ünlü Amerikalı şarkıcı Shania Twain ve kocası da ünlü aseksüeller arasında. Çift, evliliklerini cinsellik olmadan, mutlu mesut bir şekilde sürdürüyor

    39. gtukel Yazmış December 23rd, 2008
  40. Özgürlükler dünyası,kim nasıl istiyorsa öyle mutlu olur.Burcu`ya amacında başarılar diliyorum.Sizide böyle bir çalışma yaptığınızdan dolayı tebrik ederim.

    40. aseded Yazmış December 23rd, 2008
  41. Merve Kervancı hanıma şunu söylemek istiyorum ben burcuya veya aseksüllere hakaret etmedim.sadece normal olmadığını ve bunu bir tercih olarak değil sadece rahatsızlık olarak gördüğümü kibarca sebepleriyle anlattım.ama siz neden bu kadar saldırgansınız anlayamıyorum. GÜNDE BİLMEMKAÇ DEFA HORMON BOŞALTIMI YAPAN İNSAN gibi bir yakıştırmayı bana ne cürretle yapabiliyorsunuz bilemiyorum açıkçası ve sizi şiddetle kınıyorum. Ben sadece bilimsel açıdan bunun imkansız olduğunu ve bunu bir rahatsızlık olarak gördüğümü hakaretsiz ve seviyeli bir biçimde dile getirdim. Ama siz aseksüeller olarak neredeyse BÜTÜN CİNSELLİK YAŞAMAYI SAVUNANLARI SAPIK, GÜNDE 10 KERE HORMON BOŞALTAN İNSANLAR OLARAK GÖRÜYORSUNUZ VE İŞTE SİZİN ””’ RAHATSIZLIĞINIZ BU NOKTADA BAŞGÖSTERİYOR BENCE!!! ”””’ SONRA BİZDEN SAYGI VE ANLAYIŞ BEKLİYORSUNUZ. ” HADİ ORDAN!!!! Ben namazında niyazında çocukları olan bir bayanım. Ne sapığım nede günde 10 kere hormon boşaltıyorum. Sadece cinselliğin kararında ve normalce yaşanmasını savunuyorum. Kadınların o sıvıyı boşaltmasına gerek yoktur diyenleride gülerek okudum inanın. Kadınlar için orgazm kelimesi durup dururken çıkan bir kelime değil herhalde. En az erkek kadar kadınında cinselliği yaşamaya ihtiyacı vardır. Mesela benim çocuğum bundan 5 yıl sonra bana ANNE BEN EŞİMLE CİNSEL İLİŞKİYE GİREMİYORUM MİDEM BULANIYOR diye gelse bunu nasıl normal karşılayabilirim? Akıl mantık kabul etmez bunu. Lütfen bunu normal gururlu ve onurlu birşeymiş gibi göstermeyi kesin. İnsanlara yanlış örnek olmaktan başka işe yaramıyor çünkü.

    bora beyede şunu söylemek istiyorum. BENİ OLDUĞUM GİBİ KABUL EDECEK BİRİ demişsiniz. SANKİ CİNSELLİĞİ YAŞAYAN ÇİFTLER BİRBİRLERİNİ OLDUĞU GİBİ KABUL EDEMEZ. GERÇEK AŞK YAŞAMAK İÇİN İLLA ASEKSÜEL OLMANIZ LAZIM gibi bir fikir çıkıyor sizin sözlerinidenki bu çok mantıksız. ayrıca insanlardan aseksüellik için saygı ve anlayış bekleyen bora bey eşcinselleri dışlayan açıklamalarda bulunuyor. HERKES EŞCİNSEL OLACAĞINA KEŞKE NORMAL YADA ASEKSÜEL OLSA gibi mantık ve anlayış dışı açıklamalar. aklım mantığım almıyor. Tamam bir aseksüel olarak KENDİNİZE GÜVENMENİZ GÜZEL AMA BU KADAR GÜVENDE FAZLA. SİZLER KİMSEYE ZORLA NORMAL CİNSEL YAŞAMINIZ OLACAK YADA ASEKSÜEL OLACAKSINIZ DİYE DAYATAMAZSINIZ. EĞER CİNSEL DÜŞÜNCELER BİR RAHATSIZLIK DEĞİL TERCİHSE EŞCİNSELLİKTE BİR TERCİHTİR.

    O zaman bende diyorumki keşke herkes eşcinsel-lezbiyen yada aseksüel olacağına NORMAL CİNSEL HAYATI olan insanlar olsa. bence hepsi bir rahatsızlık. bunların üçünüde normal saymamız imkansız. Cinselliğin Kuran-ı Kerimde bile yeri varken hatta Peygamberler bile çocuk sahibi olurken ve evlenirken hatta bizzat Peygamber efendimizin ÇOCUK YAPINIZ emri dururken bunu YOK SAYMANIZ ne bilimsel açıdan nede dini açıdan normal sayılamaz. SAYGILAR

    41. leyla Yazmış December 23rd, 2008
  42. “Size rahatsızlık veren birşeyden mutlu olamazsınız”.Bence bu söz gerçekten bir tercih olabileceğinin en önemli kanıtlarından biri.Bana olmayacak birşeymiş gibi gelmiyor.Bir eçcinselliği düşündüğüm zaman keşke dünyadaki tüm insanlar ya normal ya aseksüel olsa diyorum içimden.Çok güzel bir röportaj kendi alanında başarılı buldum.Güzel bir konuya değinilmiş.

    42. bora Yazmış December 23rd, 2008
  43. Ne yazıkki hayat cinsellik olmadanda yaşanabiliyor,üzgünüm ama öyle Uyku sırasındada o bahsedilen sıvı açığa çıkabiliyor istem dışı.Tabi bu bir erkek için.Bir kızın böyle ihtiyaçları olmuyordur bile.Dünyadaki tek aseksüel burcu değil gördüğüm kadarıyla sadece türkiyede 2 ayda 34 kişiden bahsediliyor bu çok gerçekci bir rakam yalnızca bir kişinin tezi olması için.
    Ben bu kızı çok takdir ettim.Çok değişik geldi tarzı çok özel birisiymiş gibi.Beni ben olduğum içim sevecek birisi.Kulağa çok hoş geliyor.Aseksüelliğe dayanabileceğimi bilsem bugün gider bulur evlenirim :)

    43. fikrimin ince gülü Yazmış December 23rd, 2008
  44. alttaki arkadaşın yorumu başlı başına abzurt olmuş.ben bir aseksüelim ama aseksüel olmayan arkadaşlarımda var.çoğu bakir,sadece evleneceği adamla ilişkiye girmek istiyorlar.aseksüel yaşıyorlar vucudlarından o sıvıyı atmadan gayet huzurlu mutlular.hiçbiri başkasının tercihlerine saygı duyacak ama normal bulmayacak kadar tekdüze insanlar değiller.
    dünyanın en yüzeysel milletimiyiz neyiz herkeste bir genelleme çabası.insan yaşamadığı bir şey hakkında nasıl yorum yazabilir.
    iyiki burcunun destekçisi olmuşum.gerçekten nerelere gelmiş aseksüel kelimesi.günde bilmem kaç posta hormon boşaltanlar yorum yapıyor artık.
    ayrıca burcunun bir aseksüelle tutkuyu yaşamadığını yaşamayacağı nerden biliyorsunuz.
    herşey cinsellik değildir.bunu kafanıza sokun artık.

    44. Merve Kervancı Yazmış December 23rd, 2008
  45. röportajı keyif içinde okudum ama ben bi noktada burcu hanıma katılmıyorum..bu bir rahatsızlık bana göre. siz bir erkeğe aşık oluyorsunuz diyelim sonra bu tutkuya dönüşüyor ve evleniyorsunuz.ama evlendiğiniz gece sevgiliniz ile cinsel ilişkiye giremiyorsunuz..çocuk bile yapmak istemiyorsunuz bu yüzden.

    tutkuda en az sevgi kadar yaşanılması gereken bir duygudur..tutkusuz bir evlilik yada ilişki ne kadar sağlıklı bir ilişkidir bilemem..bikere tutku ve cinsellik eşler arası sinir boşaltma sistemi gibidir herşeyden önce..kimi zaman bir kavga sonrası barışmaya bile vesile olur..cinselliği yaşayamayan ve gayet doğal olan cinsel dürtülerini boşaltamayan insan birkere sinir küpü olur..biyolojisi ve dengesi bozulur..insan vücudunda bulunan ve cinsel yol ile boşaltılması mümkün olan sıvılar boşaltılmazsa sağlık sorunlarına bile yol açar..psikolojik sorunlara bile yol açar..açıkçası ben mastürbasyon dahil hiçbir şekilde cinsel yaşam yaşamıyorum diyen biri pekte gerçekçi değildir..

    bunu normal karşılayamam ben ama saygı duyuyorum. sevdim burcu hanımı allah bahtını açık etsin.

    45. leyla Yazmış December 23rd, 2008
  46. arkadaşım seni kutluorum bu başarın ve cesaretinden dolayı. herzaman net ve şeffaftın. yanındayım biliosun seni seviorum!

    46. nehirince Yazmış December 23rd, 2008
  47. Tebrikler aşkım…Belkide birçok hastaya ışık olcak bu röportaj.İnsanlar bilgilenicek.Çok başarılıydı

    47. feryâl Yazmış December 23rd, 2008
  48. Gençlerimiz böyle oluşumlar içinde görmek o kadar güzelki.Pırıl pırıl gözlerle işe yeni başlayan beyinler.Ülkemin evlatlarıyla gurur duyuyorum.Burcu kızımı kararlılığından ve sağlam duruşundan dolayı,cihan oğlumuda yaşına sığmayan profesyonelliğinden dolayı kutluyorum.
    Bizim geleceğimiz sizsiniz.
    Aseksüeliteye gelince bir çok insan hayatının uzunca bir bölümünü zaten farketmeden aseksüel geçiriyor.Aslında azda olsa anlamaları gerekir diye düşünüyorum.

    48. Saliha Gökçen Yazmış December 23rd, 2008
  49. tebrikler cihan =)

    49. dumbpixie Yazmış December 23rd, 2008
  50. başarılı…

    50. neslih@n Yazmış December 23rd, 2008
  51. Cinsellik nereye kadar? Herkesin mi ilgi alanı? Kimileri hiç elma yemeden yaşar kimileri hiç sex yapmadan ve hiçbir insana cinsel anlamda ilgi duymadan.. ikinci tanima uyan Burcu arkadaşımı özgüveninden ötürü tebrik ederim. Birinci tanıma uyan ben ise hala elmadan nefret ediyorum :)

    51. Sezgin CAFRI Yazmış December 23rd, 2008
  52. walla ne demeliki baba? gercekten bu azınlık edebiyatı konusundan güzel muhabbet çevirmişsiniz.bunlar halk tarafından okadar cılız ve gereksiz cıyaklamalar olarak algılanır olduki.oysa kendine güvenli tercihleriyle barışık ve onurlu bi duruş halkında değişik tercihleri benimsemesi açısından büyük etken bu yüzden burcuyu tebrik ederim sanada tanıştırdığın için tşekkür ederim.

    52. gökhan Yazmış December 23rd, 2008
*
* (Gizli tutulacak)